Over ons
Schram Shipping heeft dankzij kapitein-eigenaar Gerrit Schram en zijn vaste crew een hands-on mentaliteit. Directe communicatie, betrouwbaarheid en een persoonlijke benadering staan hoog in het vaandel. Als erkend leerbedrijf leiden we toekomstige maritieme professionals op. Daarnaast is innovatie en verduurzaming van de scheepvaart belangrijk voor ons bedrijf.
MV Anna
Met de MV Anna is Schram Shipping gespecialiseerd in vervoer van goederen als graan, kunstmest en zand over de Noordzee en Middellandse Zee. MV Anna is een general cargo schip met een laadvermogen van 5.000 mt. Wij varen met een zoveel mogelijk Nederlandse man/vrouw bemanning. De crew van MV Anna bestaat uit zeven personen: kapitein, stuurvrouw, maritiem officier, twee stagiaires, een Filippijnse matroos en kok.
MV Vertom Joy
In 2021 kochten Schram Shipping en Vertom een tweede en groter general cargo schip, dat een laadvermogen van 10.500 mt heeft. Schram Shipping herbouwde het gehele schip dat vanaf 2023 als MV Vertom Joy intercontinentale goederen transporten vaart tussen Europa en Amerika. De Vertom Joy heeft een vaste crew van negen personen, die net als bij de MV Anna uit een grotendeels Nederlandse man/vrouw bemanning bestaat.
Zelfstandig met partners
Schram Shipping gaat langdurige relaties aan. Dat geldt de man/vrouw crews op onze twee schepen, maar ook samenwerkingsverbanden met andere bedrijven.
Sinds 2004 werken we samen met bevrachter Vertom, die tien jaar later als mede-investeerder in de MV Anna de relaties verstevigde. De gezamenlijke aankoop van de MV Vertom Joy bevestigde een toekomst van duurzaam partnerschap waarbij we nu ook samenwerken met de aan Vertom verbonden bevrachters Vertraco en ECL.
Naast solide partnerschap staat bij Schram Shipping ook zelfstandigheid hoog in het vaandel. In de samenwerkingsverbanden zijn er eigen verantwoordelijkheden en taken. Schram Shipping is zelf verantwoordelijk voor de m/v bemanning, laden en lossen, varen van de transporten en technisch onderhoud van de schepen.
Innovatief
Om CO2 uitstoot te verminderen werd de MV Anna als een van de eerste Nederlandse general cargo schepen in 2022 uitgerust met innovatieve VentiFoils. Dit zijn innovatieve ‘zeilen’ die lijken op vliegtuigvleugels. Deze genereren stuwkracht waarmee aanzienlijk wordt bespaard op brandstof en CO2 uitstoot.
Op de MV Vertom Joy innoveren we met hybride diesel/elektra/wind oplossingen die toekomstbestendig zijn. Dankzij de nieuwe diesel-elektrische voortstuwingsmotor, is de Vertom Joy een voorbeeld geworden van meer milieuvriendelijke scheepvaart met een aanzienlijk grotere brandstofefficiëntie en daarmee geringere CO2 uitstoot. Zo kan de Vertom Joy havens op schone elektrische voortstuwing in en uit varen, wat bijdraagt aan een schoner milieu in havensteden.
